środa, 22 kwietnia 2015

Węgierskie brudy. Część pierwsza: Siófok .

Pielgrzymujecie tam?
Jest tak wielu rodaków, którzy w każde wakacje wybierają się w te okolice.
I co oni tam niby robią?

Jeżeli to czytacie, uświadomcie mnie.
Co Wy tam robicie?

Znalazłem się tam przez przypadek.
Jechałem drogą, zobaczyłem znak, że Balaton, skręciłem, trafiłem do Siófok.

Balaton to znane jezioro na Węgrzech, a Siófok to miejscowość nad nim położona.
Czy jest jakaś różnica pomiędzy tą miejscowością, a resztą Węgier?
No chyba nie ma.

Mijasz granicę z tym krajem i uderza Cię jak grom...
Co kto lubi, oczywiście, ale jak dla mnie jakieś minimum higieny powinno być - niestety, jestem na Węgrzech - brud musi narastać.
Myślałem sobie zawsze - nie daj się stereotypom - no, ale w tym przypadku się potwierdzają.

Węgrzy są niechlujni, bardzo niechlujni... możemy się z tym zgadzać lub sprzeczać, negować lub pochwalać, dziwić się czy przyjmować na klatę, ale fakt pozostanie faktem - Węgrzy są niechlujni.

Wracając do miasta, o którym mam tutaj pisać...
Chińszczyzna, tandeta, śmieci, dresy... stoiska z tanią odzieżą.
Zabawiłem w Siófok kilka chwil i ruszyłem dalej z nadzieją na lepsze jutro.

Miejsca, w których powinniście się znaleźć, odwiedzając Siófok, podążając moim Dobrym Tropem:

- Balaton

Balaton - największe jezioro Europy Środkowej, w tym również, największe jezioro Węgierskie.

Balaton

Refleksja:

Kontrasty.
Odrestaurowane budynki, a przy nich odzieżowe targi.
Może Siófok miałoby jakiś urok, gdyby nie zakłócali go sprzedawcy śmieci.

Zaskoczenia:

...że gdzieś jest prawie jak w Polsce...

Garść informacji:

- Waluta: Forint,

- Koszt winiety węgierskiej: 2975 Forintów / 17 Euro, (nie jest tradycyjną nalepką na szybę, dostajecie tylko paragon, który trzymacie w samochodowej skrytce, czy gdzie tam Was fantazja zaniesie),

- Ograniczenia prędkości na Węgrzech - w terenie zabudowanym: 50 km/h, poza terenem zabudowanym: 90km/h, na autostradach: 130 km/h,

- Co kupić?: To trzeba Węgrom przyznać - produkcja niektórych win im wychodzi,

- Co zjeść?: Leczo (Lescó), Csusza - makaron zapiekany na słodko.

Wskazówki:

Nie musicie pojawić się w Siófok, aby zobaczyć Balaton.

I jeszcze mała fotorelacja:

Balaton
Balaton
Siófok
Siófok


...unfortunately Hungary.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz